در بررسی آلیاژها و مواد مقاوم به سایش تنگستن کاربید را می‌توان قابل اعتمادترین و کاراترین ماده‌ای است که دارای سایش و چقرمگی بالا است.

کامپوزیت تنگستن کارباید، مجموعه‌‌ای از مواد کامپوزیتی است که در آن ذرات تنگستن کارباید با یک بایندر به هم می‌پیوندند. در ساخت قطعات تنگستن کاربید عموماً کبالت (Co) به عنوان بایندر استفاده می‌گردد. البته در خصوص الکترودها و سیم‌جوش‌های مقاوم به سایش از بایندر نیکل (Ni) استفاده می‌گردد.

تنگستن کارباید و روکش‌کاری سخت آن به عنوان اصلی‌ترین ماده جهت افزایش عمر و مقاومت به سایش قطعات در صنایع قابل استفاده است.

از جمله کاربردهای این ماده به عنوان ماده سخت روکش‌کاری، الکترود ضد سایش، پوشش ضد سایش و پودر سخت‌کاری در صنایع (شامل صنایع فولاد، صنایع معدنی، صنایع نفت و گاز، صنایع نیروگاهی، صنایع سیمان، صنایع سیم و کابل، صنایع هیدرولیک و صنایع کاغذ و چاپ) اشاره کرد.

شرکت پایش سطح اسپادانا، با کادر متخصص و توان تجهیزاتی بالا آمادگی ارائه خدمات در خصوص روکش‌کاری تنگستن کارباید جهت افزایش عمر آنها را دارا است.

برند الکترود تنگستن کارباید مورد استفاده جهت روکش‌کاری سخت، توسط شرکت پایش سطح اسپادانا از بهترین برندهای اروپایی شامل تکنوجنیا و متکو است.

برای مشاوره رایگان و اطلاع از محصولات، فرم درخواست تماس را تکمیل کنید
یا با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۰۵۱۵۳۴۹

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً فرم زیر را تکمیل نمایید
تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.